13 tips voor meer energie

‘Ik ben doodmoe, ik heb de hele week de kinderen thuis, ik moet gewoon werken en heb het idee dat ik voortdurend moet presteren, ik eet relatief gezond voor mijn doen, maar mijn energielevel is ongeveer 0. Het is een en al stress.

Wat moet ik doen? En als het kan, dan ook graag iets om mijn nek- en schouderpijn te verminderen’ Die vraag kreeg ik afgelopen week van een radeloze, drukke moeder en ondernemer.

Herkenbaar?

Thuiswerken, thuisonderwijs geven, huishouden, partner zijn, moeder zijn, vriendin zijn. Het vraagt nogal wat van je om alle ballen in de lucht te houden. Voel jij ook wat mij gevraagd werd en wil je er iets aan doen? Dan is het NU de tijd om het heft terug in eigen handen te nemen en voor jezelf te gaan zorgen. Want als jij niet goed voor jezelf zorgt, hoe kun je dan voor al die anderen zorgen? Het klinkt zo logisch, maar de vraag is hoe dan?

In deze blog geef ik je alvast een paar tips die je direct kunt toepassen. Wil je echt een stap maken en aan de slag met je energie? Download dan mijn e-book met daarin alles over een korte massage die je heel goed bij jezelf en samen met je kinderen kunt doen.

Nee, je kunt niet nietsdoen en je energie terugkrijgen. Daar zul je zelf toch echt iets aan moeten doen. Maar je beloning zal er ook zijn. En zeg nou eerlijk: jij wilt toch ook die leuke blije partner, moeder en werknemer zijn of weer worden?

Daarom heb ik een aantal tips voor je op een rijtje gezet. Kies er 1 of 2 waar jij je goed bij voelt en ervaar wat het met je doet. Levert het wat op? Ga dan naar de volgende en pak die erbij. Helpt het je niet? Neem dan een andere en kijk wat het voor je doet.

13 tips voor meer energie en goede zelfzorg:

  1. 1
    Maak elke dag vóór je aan je werk begint een ommetje buiten, neem je kinderen mee, zo beginnen ook zij fris aan hun dag thuis.
  2. 2
    Doe je boodschappen lopend.
  3. 3
    Loop een aantal keren per dag de trap 3 keer op en neer. Je conditie neemt toe en je hoofd wordt weer fris.
  4. 4
    Plan elk uur een paar minuten pauze, zet muziek op en ga dansen met je kids. Naast de beweging daalt daardoor ook de kennis in, die zij opgedaan hebben tijdens het schoolwerk.
  5. 5
    Drink voldoende water. Het spoelt je lichaam lekker schoon en geeft energie.
  6. 6
    Als je merkt dat dat je gestrest zit te werken: leun tegen je rugleuning, zet beide voeten op de grond en adem 10 keer rustig in en uit zoals het voor jou goed voelt.
  7. 7
    Zorg dat je maaltijden voedzaam zijn. Eet bij elke maaltijd groenten en werk niet tijdens het eten.
  8. 8
    Neem eventueel supplementen om je voeding aan te vullen.
  9. 9
    Zet je beeldschermen uit, ruim voordat je naar bed gaat. Lees nog even een ontspannen boek, luister naar een fijn muziekje of doe even helemaal niets.
  10. 10
    Maak elke dag een wandeling. De frisse lucht en de beweging zorgen voor ontspanning.
  11. 11
    Neem voor het slapen gaan een lauwwarme douche of een lekker voetbad met wat magnesiumvlokken, dat ontspant je spieren en je geest.
  12. 12
    Zorg voor een opgeruimde slaapkamer waarin het fijn is om te gaan slapen.
  13. 13
    LAST BUT NOT LEAST: doe een zogenaamde meridiaan-klopmassage.

Waarom een massage goed is, ook als je het zelf doet

Massage is een goede vorm van zelfzorg. Maar hoe doe je dat dan als je in deze periode niet naar een reflexzonetherapeut of masseur mag?

Heel simpel: masseer je eigen lijf. Massage, ook als je dat zelf doet, zorgt dat er zogenaamde gelukshormonen aangemaakt worden en geeft ontspanning. Dat hoeft niet ingewikkeld te zijn en niet lang te duren. Je handen, je gezicht of je voeten even kort masseren is pure aandacht voor jezelf. En die aandacht voor jezelf zorgt energie en een goed gevoel, waardoor je er ook weer voor de ander kunt zijn.

E-book met massage voor een boost van je energie

Wil je na het lezen van dit blog en het toepassen van de 13 tips een extra boost voor je gezondheid en energie?

Download dan mijn e-book dat ik speciaal hiervoor heb geschreven. Je leert daarin een massage die je heel snel een energie-boost geeft, ontspant en zorgt dat kleine ongemakken en stress van het thuiswerken als sneeuw voor de zon verdwijnen. 

En het leuke is: je kunt hem alleen doen, maar ook samen met je kinderen. Gewoon thuis, in de woonkamer, buiten in de tuin, in de ochtend, in de middag, tijdens de koffiebreak. Elke keer als je voelt dat het nodig is. Plezier en resultaat verzekerd.

Wil jij de komende periode weer fris, energiek en vrolijk alle ballen in de lucht houden?
Bestel dan snel mijn e-book en leer hoe je de massage toepast.

Meer weten over waarom massage goed is voor je of een online adviesgesprek om te kijken hoe ik jou kan helpen? Neem dan snel contact met me op via
info@reflexologiepraktijklisette.nl

>
× WhatsApp mij